tirsdag den 27. november 2007

Top 10

Inspireret af min gode ven Line har jeg nu taget initiativ til at lave en Top 10 over de bedste bøger, jeg har læst. Listen kan selvfølgelig ændre sig hen ad vejen, men her kommer i hvert fald et godt bud på en Top 10:

1. Ung må verden endnu være af Nordahl Grieg
2. Intet nyt fra vestfronten af Erich Maria Remarque
3. Doppler af Erlend Loe
4. En god idé - fik du den af Ulrik Haagerup
5. Forførerens dagbog af Søren Kierkegaard
6. Indtoget i Kautokeino af Martin Petersen
7. Populærmusik fra Vittula af Mikael Niemi
8. Dostojevskijs sidste rejse af Leif Davidsen
9. Katastrofen der udeblev af Flemming Rose
10. Stalinismens fascination og danske venstreintellektuelle af Bent Jensen

Mange andre bøger kunne have fundet vej til listen, og rækkefølgen kunne være anderledes; men ovenstående liste er som nævnt et godt bud.

2 kommentarer:

  1. Nu må jeg vist lige ind og blande mig...
    Du har sat Forførerens dagbog på ???????????? Er det for blær eller for real??

    Godt man kan inspirere andre til at lave lister. Vi har for lidt lister i verden!!!!

    SvarSlet
  2. Ps: Har læst 1 af dine top 10 bøger!! And you know what ;-) ;-)
    Enten har vi en ret forskellig litteratursmag - eller også har du bare ikke opdaget Lines "perler" endnu...

    SvarSlet